hoşgeldiniz


17 Şubat 2012 Cuma

pratik bir yelek/ceket dikelim mi ?


merhaba,
daha önce kestiğim kumaşları henüz yayınlamadan başka bir modele geçtim,daldan dala konmuş gibi oldum:) aslında diktim,çok az işleri kaldı tamamlanmaları için, ama en kalın ve sıcak tutanı önce giymek için yünlüleri başa çektim tabi.bu soğuk günlerde ben de aşırı üşüyorum,ofis bile soğuık geliyor bana.  Bu kumaş da yün olunca ,ön sırayı alıverdi.





gelelim dikme aşamalarına; aslında dikişi yok, sadece biçmek yeterli .ben kollarını eklediğim için oturdum makineye (kenarlarını da kıvırmam gerekmedi, akan bi kumaş değil çünki), yelek olarak kullansaydım hiç dikişsiz olacaktı yani.

şimdi biçki aşamaları;

 kumaşımızın enine ikiye katlanmış hali ;
sırt ölçümüzü almamız gerekiyor ilk önce (arkadan iki kol arasını ölçün),onu bir yere not edelim.sonra bu ölçünün 3 katı kadarını (öndeki parçanın ne kadar uzun olmasını istiyorsanız ölçüyü o kadar artırın) da ölçünüze ekleyin.mesela  "eğer sırtınızın ölçüsü 50cm.ise  kumaşın tümü 1,50 cm. olacak ."gibi.
ilk resimde ikiye katladığımız kumaşımızı kat yerinden  enine
katlayacağız ama bu kez not ettiğimiz sırtımızın ölçüsünün yarısı kadar .

burda boyuna katladığımız kısım ise yaka kısmının uzunluğuna bağlı.ben biraz kısa bırakmışım burdakinden biraz daha uzun katlarsanız daha havalı duruyor yakası.kestiğim yer ise kol oyuntusu.kendi kolunuzun  oyuntusunu ölçerek kesebilirsiniz burayı da. 
işte son hali .yaptığımız işlemleri burda daha açık şekilde görebiliyoruz.


kolsuz halini merak edenler için aşağıdaki yeleğimi giyerek resim çekip paylaşıcam yarın.
sevgilerimle..




12 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

haydi dikelim.
:))
ellerine sağlık
üstünde şık durmuş.

Elisi Defteri dedi ki...

Güle güle kullanın, pratik ve şık:)

romantikbutik dedi ki...

çok teşekkür ederim arkadaşlar :)

Necla Şölen dedi ki...

Ellerine sağlık, çok pratikmiş..

romantikbutik dedi ki...

sevgili Necla; çok teşekkür ederim .

VuslaT dedi ki...

Gerçekten çok pratik. Teşekkürler paylaşıma.Ellerinizede sağlık bu arada.

romantikbutik dedi ki...

çok teşekkürler Vuslat, sevgiler.

hobimiterapimi dedi ki...

yahuu bi durun hele... birini henüz denememişiz, yeni bir model yayınlar mı insan :))

Biraz zaman tanıyın bizlere :))
Ellerinizi sağlık...

romantikbutik dedi ki...

TheMonk :))o kadar çok şey var ki aklımda yapılacak,bir an önce çıksın da elimdeki iş öbürüne geçeyim diye sabırsızlanıyorum her defasında,aslında düşünmeyi yavaşlatmam aklımdakileri azaltmam lazım:)ağırlık yapıyor :)) benden yayınlaması istediğniz zaman,rahat rahat yapın :))) sevgierimlee :))))

BenimHobimM dedi ki...

Merhaba, hırkanız çok şık olmuş.Ben daha once sizinkine benzer bir yelek örmüştüm.Fakat daha kısaydı.Uzunu daha şık duruyor.Güle güle kullanın...

romantikbutik dedi ki...

teşekkür ederim ayfer .siz de güle güle kullanın,kendi yaptığın bir şeyi giymek daha keyifli oluyor.sevgiler.

desing by gülçin dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık ben de beklerim :) http://fgbilge.blogspot.com/