hoşgeldiniz


28 Ocak 2012 Cumartesi

ÜTOPYA





Thomas More un Ütopyasını bilir(mi)siniz .paraya değer vermeyen çoğunlukla insani değerleri ön planda tutan bir sistem .Bilgelikle dolu anlayışlar,herşey eşit, insanlar birbirine saygılı.Ben de şunu düşünüyorum hep, tüm bunların temelinde insanın içindeki sevgiyi ön plana çıkarması, hırslarını yok etmesi şartı vardır aslında.Hırslar insanlara zarar verir.Çağımızda başarılı olmanın şartlarından sayılsa da .Diğer insanlarla mücadeleyi onları ezmeyi,geçmeyi  ve bundan dolayı duyulan hazzı besler.oysa dünyada herkese yetecek kadar  sermaye var .eşit ve doğru kullanılarak çoğaltılacak bir sermaye.Bu kitapta en çok etkilendiğim şeylerden biri de altının kölelerin boynunda zincir olarak kullanılması ve paraya değer verilmemesi.  Tabi bu kadar eşitlik üzerine kurulmuş bir sistemde kölelerin ne işi var demeden de duramıyorum ama orda asıl söylenmek istenen altının değersizliği.Eğer para olmasaydı zaten kölelik de olmazdı bu bir çelişki belki de ama buraya fazla takılmıyorum ,verilmiş öyle güzel mesajlar var ki..insanlar 6 saat çalışıyor geri kalan zamanlarını da sanatla eğitimle uğraşarak geçiriyor, eğer para gerçekten bu kadar değersiz olsaydı .dünyada ne savaş ne yoksulluk ne açlık ne susuzluk olurdu en değerli şey sevgi olurdu .
Bu kitabı okuyalı çok oldu aslında buna rağmen bu günlerde bana bunları düşündürten şeyse Mahmur prensesimin sevgi perdesi projesi,sadece sevgiyi sevginin gücünün her güzel şeyin başlangıcı olduğunu insanlara hatırlatmak ,bunu vurgulamak amacıyla çıkan bu projeye iyi olduğu kadar soru işareti dolu yorumlar da geliyor ve bu beni de onu da üzüyor.parayla ilişkilendirmek herşeyi artık hastalık olmuş çağımızda, herşeyin ucu paraya dayanıyor.işte zaten akıtılması gereken irin bu (ıyyyk ! ) ,demek ki sevgi perdesi her ne kadar ütopik olsa da ,doğru yolda :) 

1 yorum:

mahmur prenses dedi ki...

sevgimiz olsun hep önce sevgi , sevgisizlikten doğar tüm kötülükler. Unuttuğumuz bu günlerde sevgiyi hatırlatmak istedim, insanlar dostluklar edinsin paylaşsın istedim . Umarım çok güzel bi perdemiz olur kocaman olur sagol canım arkadaşım.